Beszámoló NTP-TFV-20-0054 (Ambrózfalva)

 NTP-TFV-20-0054  |   2022. június 29., szerda

A viharsarki tehetségek társadalmi felelősségvállalásának elősegítése elnevezésű projekt megvalósulásáról. A mentorálás február 15-tol június 15-ig tartott. Ebben az időszakban öt foglalkozás került megrendezésre keddi napokon. Részt vettek a Pitvarosi Petőfi Sándor Általános Iskola és művészeti Iskola Ambrózfalvi Telephelyének harmadik osztályos tanulói. Nem volt hiányzó, minden foglalkozáson öt tanuló vett részt. Az első mentoráláson fő cél volt, hogy a tanulók minél több foglalkozással ismerkedjenek meg. Az első foglalkozás február 17-én délután négy órától volt megtartva, amin meghívott vendégként Gulyásné Dorotovics Judit polgármesterasszony vett részt. A második foglalkozást március 10-én tartottam meg, ahova meghívtam Ludányiné Pribelszki Anikó védőnőt. A faluban és a falu közelében megtalálható foglalkozásokról, munkahelyekről beszélgettünk. Különböző szituációs játékokat játszottunk, ahol az egyes foglalkozásokban dolgozó emberek feladatait ismerhették meg a gyerekek. Interaktív tábla segítségével külonböző feladatokon keresztül bővült tudásuk. Beszélgettünk arról, hogy vállalhatnak felelősséget saját életükért. Bővült érdeklődési körük. Nyitottabbá váltak az egyes foglalkozások iránt.

A harmadik foglalkozás április 07-én került megtartásra. Igyekeztem egészen más foglalkozásokkal megismertetni a tanulókat. A gyárakban, üzemekben dolgozó emberek munkájáról beszéltünk. Meglátogattuk a helyi Önkormányzati hivatalt. Betekintést nyerhettünk az itt dolgozók munkájába. Beszéltünk a munkabér és a megélhetés fontosságáról. Interaktív feladatok által is bővült ismeretük. Megbeszéltük kinek milyen foglalkozás a szimpatikus. Kinek mi az érdeklődési köre. Mik az erősségeik. A foglalkozás végén rendszereztük az előző három foglalkozáson szerzett ismereteinket.

A negyedik mentorálás május 05-én került megtartásra. A foglalkozást önismereti játékokkal kezdtük. Feltérképeztük kinek mi az érdeklődési köre, mit szeret legjobban csinálni, mi az amiben jónak érzi magát. Újabb szakterületekkel ismerkedtünk meg. Szerepjátékok által betekintést nyerhettek abba, hogy melyik szakmában dolgozó embereknek, mi a feladatköre. A foglalkozás végére, mar nem volt olyan tanuló, akinek ne lett volna elképzelése arról, hogy mi szeretne lenni, mivel szeretne foglalkozni, ha felnőtt lesz. Megbeszéltük, hogy miket kell tenniük céljaik elérése érdekében. Konkrét célokat fogalmaztunk meg és a megvalósítás lehetőségéről is beszéltünk.

Az utolsó mentorálás időpontja június 09-e volt. Mivel már mindenkinek kialakult az elképzelése mi szeretne lenni, ezen a foglalkozáson teljes egészében a megvalósításra helyeztük a hangsúlyt. Különböző játékos feladatok által igyekeztem fejleszteni szövegértésüket és íráskészségüket. Megbeszéltük a különböző tanulási stratégiákat. Beszélgetőkör formájában fejlesztettem kommunikációjukat. Érveléstechnikájuk a foglalkozás végére megfelelőnek volt mondható.

Összességében elmondhatom, hogy a program elérte a célját. A tanulók megismerkedhetek olyan példaképekkel, akik a falu életében jelentős eredményeket értek el a társadalmi felelősségvállalás terén. Elindultak a gyerekek a társadalmi szerepvállalás útján. A tanulók megismerték, hogy hogyan tudnak felelősséget vállalni saját életükért. Felismerték miben tehetségesek és hogyan tudják tehetségüket felhasználva céljaikat elérni.

Ambrózfalva. 2022. június 15.

Révesz Mariann mentor